27 maart, Straat van Messina, Stromboli, Napels. - Reisverslag uit Napels, Italië van Marianne en Job Zwan - van der Vleuten - WaarBenJij.nu 27 maart, Straat van Messina, Stromboli, Napels. - Reisverslag uit Napels, Italië van Marianne en Job Zwan - van der Vleuten - WaarBenJij.nu

27 maart, Straat van Messina, Stromboli, Napels.

Door: Job en Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne en Job

27 Maart 2015 | Italië, Napels

Vroeg op. Om 8 uur passeren wij de nauwe Straat van Messina tussen Sicilië en Calabrië, Italië.
De grote hangbrug met een lengte van 3 km die Sicilië en Italië zou verbinden (een plan van Berlusconi) waar ik veel over had gehoord, is er toch niet gekomen. Dus het is nog steeds erg druk met veerponten.
Na de bridgecursus een uurtje koken met een van de hoofdofficieren van de ms Rotterdam, dhr Kees Kant. Hij heeft een recept voor een ovenschotel met zuurkool voorbereid. Eigenlijk precies hetzelfde zoals ik onze zuurkoolschotel thuis altijd maak. Dus erg herkenbaar, en erg lekker.
Het weer was helaas niet erg best: harde, stormachtige wind, met regenvlagen, en geen goed zicht. Ook een uurtje later, rond half tien, toen we de altijd actieve vulkaan Stromboli passeerden, was bijna de gehele vulkaan in nevelen en regenwolken gehuld.
De dansles met Samba ging niet goed. Marianne voelt het dansritme niet aan, en ook ik ben wat die dans betreft geen vlotte leerling.
Daarna een lezing over de geschiedenis van Egypte.
Het bleef miezeren, jammer. Het eiland Capri was in regenwolken gehuld, maar een maal in de haven werd het beter, en warmer!
Om zes uur komen we in Napels aan, en onmiddellijk daarna zijn we met ons bridgepaar Glenn en Linda op eigen houtje Napels ingegaan. De door de H.A.L. georganiseerde avondtour met een etentje in een pizza-restaurant is erg duur, en in Napels durven we zelf wel op stap te gaan.
Met de taxi naar een door iedereen aanbevolen pizza-restaurant, maar dat was vol, een met een wachtrij. Dus zijn we bij de overburen gaan eten: ook erg lekker.
Er kwamen bij ons ook steeds meer mensen van de ms Rotterdam eten, en internetten, want met de gratis en goede wifi die nu bijna overal beschikbaar is (behalve op de ms Rotterdam) wil iedereen nu contact zoeken met familie en vrienden.
We zijn door het centrum van Napels terug gelopen naar ons schip, en hebben vlak bij de haven nog een heerlijk Italiaans ijsje gegeten.
Om 9 uur weer aan boord, en snel daarna gaan slapen.

• 27 Maart 2015 - 16:01

Irene En Teus:

Hallo Marianne en Job,
    Oei, oei, het gaat nu wel heel erg snel. Nog een relatief klein stukje Middellandse Zee en dan weer noordwaarts richting Nederland. Hopelijk is de Atlantische Oceaan niet te wild. We hebben jullie reisverslagen helemaal gevolgd, erg interessant. Erg benieuwd naar de foto's en de verhalen. Geniet nog even lekker van Italië en Spanje, want als je eenmaal door de Straat van Gibraltar bent, ben je zo weer thuis.
    Hartelijke groeten, Irene en Teus

• 28 Maart 2015 - 22:20

• 28 Maart 2015 - 22:20

• 28 Maart 2015 - 22:22

Marie-José:

Oei, dat ging even mis! Ik weet niet hoe dit te verwijderen!