23 maart, Al Aqaba en Petra, Jordanie - Reisverslag uit Petra, Jordanië van Marianne en Job Zwan - van der Vleuten - WaarBenJij.nu 23 maart, Al Aqaba en Petra, Jordanie - Reisverslag uit Petra, Jordanië van Marianne en Job Zwan - van der Vleuten - WaarBenJij.nu

23 maart, Al Aqaba en Petra, Jordanie

Door: Job en Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne en Job

24 Maart 2015 | Jordanië, Petra

Rond 7 uur vanmorgen in we in Al Aqaba aangekomen.
Na een prachtige zonsopkomst vanachter de bergketens van Jordanië en Saudie Arabië.
Aan de overkant zien we Eilath, Israel, en het hotel aan het strand waar we een paar jaar geleden zijn geweest.
Het is erg fris vanmorgen, dus we beschermen ons niet alleen tegen de zon, maar ook met een vest of jas tegen de kou!
Al voor 8 uur vertrokken we met 20 andere bussen (ca 700 passagiers!) naar Petra.
Door een prachtig landschap, niet alleen droge rotsen en zand, maar toch ook groen met hier en daar landbouw (tomaten, komkommers e.d.).
Na een uur een tussenstop met een prachtig uitzicht op het woestijnlandschap, en daarna verder.
In Petra drie uur gewandeld onder leiding van een goede en humoristische gids.
Het was gelukkig (!) niet al te warm in de kloof en in de verborgen stad Petra. In de middag werd het zelfs bewolkt en begon het (weer) te waaien.
Petra is echt zo mooi als iedereen zegt, werkelijk prachtig en de tocht door de kloof is spectaculair.
Dus een van de nieuwe (7) wereldwonderen kunnen we nu van onze bucket list schrappen.
Na een goede buffetmaaltijd in het bezoekerscentrum weer terug naar de ms Rotterdam.
We kwamen, met andere bussen, iets te laat aan. Direct toen de laatste passagier aan boord was, en iedereen was gecheckt op aanwezigheid ,vertrokken we op weg naar het Suez-kanaal.

• 24 Maart 2015 - 17:04

Marie-José:

Hoi, hoi,
    Inderdaad is Petra prachtig!
    Groetjes.
    Marie-José