22 maart, nog steeds op de (grote) Rode Zee - Reisverslag uit Şalālah, Oman van Marianne en Job Zwan - van der Vleuten - WaarBenJij.nu 22 maart, nog steeds op de (grote) Rode Zee - Reisverslag uit Şalālah, Oman van Marianne en Job Zwan - van der Vleuten - WaarBenJij.nu

22 maart, nog steeds op de (grote) Rode Zee

Door: Job en Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne en Job

22 Maart 2015 | Oman, Şalālah

De vierde dag op zee.
Vannacht varen we de golf van Aqaba binnen, en morgenvroeg zijn we dan in Al Aqaba voor de 8 uur durende excursie naar de verborgen roze stad van Petra.
Vandaag weer het standaardprogramma om ons bezig te houden, aangevuld met een leuke excursie door de keukens van de ms Rotterdam. Het keukenpersoneel vond dat erg leuk, want ze krijgen veel complimenten van de bezoekers. Meestal krijg je de koks en hun hulpen nooit te zien.
De zee is nu een beetje ruw. We hebben een stevig wind (windkracht 7 uit het noorden) tegen, en ook de golven krijgen nu schuimkoppen. De temperatuur is niet erg hoog, ca 20 C, en dat is best fris na 6 weken tropische temperaturen. Wel een beetje raar, want we varen tussen twee grote woestijnen door, die van Arabië en de grote woestijnen van Egypte en Soedan. We varen nu zo n 15 zeemijl, dat is ongeveer 23 km per uur.
Na Al Aqabah is de eerste stop Napels in Italië, nadat we (hopelijk overdag) het Suez kanaal zijn gepasseerd. De stop en excursie in Sharm el-Sheikh in Egypte is om veiligheidsredenen geschrapt. Dat was al besloten voordat de verschrikkelijke gebeurtenissen in Tunis plaatsvonden, maar die beslissing is dus volledig terecht gebleken. Als extra stop bezoeken we nu Corsica, en wel de hoofdstad Ajaccio (Ajax), voor een korte excursie van ca 4 uur. Wij zijn daar enkele jaren geleden twee weken op Corsica geweest, maar het excursieprogramma sluit mooi aan op wij al wel en wat wij nog niet gezien hadden.

• 22 Maart 2015 - 19:42

Marie-José:

Hoi, hoi,
    Veiligheid gaat voor alles!
    Corsica is ook mooi!
    Ben benieuwd naar Jordanië.
    Groetjes.
    Marie-José

• 22 Maart 2015 - 19:50

Joop En Miny Kloek:

Fijn dat jullie het zo naar de zin hebben.
    En dat we mee kunnen genieten is helemaal super.
    Dank daarvoor, blijf gezond, en zorg ook op z'n tijd voor de broodnodige rust!
    Groetjes,
    Joop en Miny.

• 23 Maart 2015 - 19:51

Truus De Paauw:

Hoi buren, Fijn dat het goed gaat zo ver weg. Tegenover ons is het saaistil! Narigheid in de wereld dringt ook op jullie vredig paradijs binnen. Geniet van al het moois. We lezen het weer.
    Groetjes,
    Truus en Guido.