12 maart, op zee, op weg naar Mumbai - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Marianne en Job Zwan - van der Vleuten - WaarBenJij.nu 12 maart, op zee, op weg naar Mumbai - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Marianne en Job Zwan - van der Vleuten - WaarBenJij.nu

12 maart, op zee, op weg naar Mumbai

Door: Job en Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne en Job

12 Maart 2015 | Sri Lanka, Colombo

Eigenlijk, zie eerdere verslagen.
Weer bridgen, een aantal goede colleges over de geschiedenis van de cruisevaart, en s middags over het einde van de dinosauriers. En na de eerdere 4 lessen cha-cha-cha vanmiddag de eerste les rumba dansen.
Het was een warme dag, ook op zee rond de 30 C, maar wel met een lekker windje.
Met een gangetje van zo n 18 zeemijl per uur op weg naar Mumbai.
In de middag een hele goed georganiseerde procedure om alle paspoorten, en andere douanepapieren die India verplicht stelt, in ontvangst te nemen.
Iedereen verbaast zich over de ontzettende papierwinkel die voor een enkele korte bezoekjes aan dat land nu verplicht zijn.
s Avonds een mededeling van de kapitein, dat we mogelijk in Mumbai geen TV, telefoon en internet hebben, omdat we in of vlak bij de marinehaven zullen aanmeren. Ook dat heeft met de angst voor aanslagen in India te maken.

Marianne en Job

Wij zijn beiden net 65 geworden, en 25 jaar getrouwd. We gaan nu onze droomreis maken: 3 weken relaxen op het mooie Bali, en dan met de m.s. Rotterdam 7 weken cruisen, terug naar Rotterdam.

Actief sinds 08 Jan. 2015