vrijdag 20 februari: totaal verregende dag - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Marianne en Job Zwan - van der Vleuten - WaarBenJij.nu vrijdag 20 februari: totaal verregende dag - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Marianne en Job Zwan - van der Vleuten - WaarBenJij.nu

vrijdag 20 februari: totaal verregende dag

Door: Job en Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne en Job

21 Februari 2015 | Indonesië, Denpasar

Toen wij gisteren het vers;lag van de twee vorige dagen schreven was het al aan het stortregenen, en die hoosbui duurde 4 uur.
We hebben de grote rieten rolgordijnen nar beneden gelaten, want de regen kwam nu niet als normaal recht and beneden; het waaide ook nog flink, dus alles op het terras werd nat.

In de middag zouden we een kort ritje maken naar een winkelcentrum bij Denpasar en Sanur voor wat laatste inkopen, en waar we normaal ca 60 - 75 minuten over zouden doen, duurde nu bijna 3 uur.
Maar voor we vertrokken eerst een oprecht voor onze kok en hulp Komang.
(ook vanavond stond er weer een heerlijke maaltijd klaar).

Alle hoofdwegen stonden onder water, en de sluiproutes stonden door de te grote drukte ook helemaal vast.
NB: hier hebben de wegen en de kleinere straatjes géén rioolputjes, dus al het water moet op een natuurlijke manier wegstromen, meestal in te kleine en met afval verstopte gootjes en slootjes.
Na aankomst in Sanur eerst maar een kopje koffie en cappuccino met appelgebak en kwarktaart, en toen na het boodschappen doen terug. Nu waren de wegen weer droog, en stroomde het verkeer goed door.

In de loop van de vond hebben we afscheid genomen van Antp, de huismeester. Die gaat vandaag naar familie in Surabaya.

Op het moment dat ik dit schrijf, hebben we nog 24 uur voor we vertrekken.
Dus vandaag gaan we rustig aan inpakken, en kijken of alles weer of nog in onze koffers past.
Nu moeten ook de warme winterkleren in de grote koffers, plus de nodige aankopen en souvenirs en cadeautjes.