19 feb: van het noorden, via het oosten naar het z - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Marianne en Job Zwan - van der Vleuten - WaarBenJij.nu 19 feb: van het noorden, via het oosten naar het z - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Marianne en Job Zwan - van der Vleuten - WaarBenJij.nu

19 feb: van het noorden, via het oosten naar het z

Door: Job en Marianne

Blijf op de hoogte en volg Marianne en Job

20 Februari 2015 | Indonesië, Denpasar

Erg vroeg opgestaan. Voor zonsopkomst waren we op het strand ...
om met een vlerkprauw naar dolfijnen te kijken die in de lagune voor het hotel iedere morgen op voedseljacht gaan. Erg leuk, maar we waren niet de enige die op fotosafari waren: zo n 40 bootjes vertrokken vanaf het strand bij de verschillende hotels, alle met hetzelfde doel.
Veel foto s gemaakt, de meeste mislukt, maar met een fotobewerkingsprogramma op mijn laptop heb ik toch wel een paar leuke fotootjes met staarten of vinnen van dolfijnen kunnen opwaarderen om hier te laten zien.
Daarna ontbijt, onder de douche, en om 10 uur weer op reis.
( op dit moment vrijdagmorgen de 20e, 10:30 uur, is het hier aan het hozen !)
Vanaf Lovina, een uren durende autorit naar het oosten, en via een hele mooie bochtige weg, een soort bergpas tussen twee vulkanen door, naar het strand aan de oostkust. Gelunched in Candidasa, en vandaar naar een speciaal dorp, Tenganan, waar nog enkele oeroude tradities van een bijzonder oud Balinees volk in ere werden gehouden. We hadden daar een leuke rondgang door een jonge, goed Engels sprekende gids die erg trots was op zijn kleine oorspronkelijke dorp (ca 250 familiehuizen). Wel was het oude dorp na een uitbarsting van de Gunung Agung in 1963 helemaal herbouwd.
We konden deze excursie maken omdat de afspraak met de kleermaker in Sanur waar Marianne iets heeft laten maken is verschoven naar vrijdag.
Daarna via Klungkung, waar we op de markt nog wat leuke souveniers kochten, naar ons huis The Uma.
Daar waren we om 18:10 uur.
Toen nog even gezwommen, weer heelijk gegeten wat Komang voor ons had klaar gemaakt, en vroeg gaan slapen.

Het giet hier nu al een uur, met zwaar onweer.
De rieten rolgordijnen op het open terras, de woonkamer en eethoek, zijn neergelaten, want nu wordt alles op het terras toch wel erg nat..

• 20 Februari 2015 - 12:25

Marie-José:

Hoi,
    Mooie foto's!
    Het zal tegen vallen als je je eigen potje weer moet koken!
    Geniet nog van Bali en dan naar de boot! Ben benieuwd!
    Groetjes.
    Marie-José

• 20 Februari 2015 - 20:01

Truus En Guido:

wat een zalig mooi leven. De foto's hebben we bekeken, prachtig.
    Met koffers en al nu naar m.s. Lastig als je de elektronica niet kunt gebruiken. Wij zaten een week met comp.storing en onze comp. man was ziek.
    We zijn zeer benieuwd naar jullie hut!
    Groetjes,
    Guido en Truus.