vrijdag 6 feb., excursie naar het zuiden van Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Marianne en Job Zwan - van der Vleuten - WaarBenJij.nu vrijdag 6 feb., excursie naar het zuiden van Bali - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Marianne en Job Zwan - van der Vleuten - WaarBenJij.nu

vrijdag 6 feb., excursie naar het zuiden van Bali

Door: Marianne en Job

Blijf op de hoogte en volg Marianne en Job

07 Februari 2015 | Indonesië, Denpasar

Het eiland Bali, grotendeels vulkanisch heeft in het zuiden een schiereiland met een kalkachtige bodem, en daardoor een geheel andere natuur.
Op de smalle landtong tussen Bali en Bukit Badung liggen de bekende badplaatsen Kuta en Sanur.
Wij hebben gisteren beide plaatsen bezocht.
Marianne heeft in een groot stoffen warenhuis 5 mooie lappen van 3 meter gekocht (na afdingen) die door een kleermaker in Sanur tot mooie pakjes voor zomer en winter worden gemaakt.
Onze chauffeur kent daarvoor alle goede adressen!
We hebben gelunched op het strand van Sanur.
Daarna hebben we nog even in het hotel Sanur Beach bezocht, waar Job in 1982 een paar dagen geweest is. nog steeds even mooi en luxueus, maar de omgeving is erg veranderd door de enorme groei van het toerisme.
Vervolgens naar het uiterste westpuntje van het schiereiland gereden voor een bezoek aan een tempel op een hoge klif aan de rand van de oceaan, en tegen zonsondergang een prachtige, zeer sfeervolle en vermakelijke kecak-dans, de bekende Balinese dansvoorstelling.
Deze dansvoorstelling met schitterende kleding was in een amphietheater aan de kust, in de zon, warm, maar tegen het einde was de zon ondergegaan.
In het donker op een strand bij Jimbaran Beach, met op de achtergrond het geluid van de branding, en een rondtrekkende muziekgroep (gelukkig niet aan onze tafel) heerlijk kreeft, gambas en andere zeevruchten gegeten.
Laat weer terug in ons huis.

Het is nu zaterdag.
Geen personeel in huis en in de tuin.
We moeten nu ons eigen potje koken, maar ook hier hebben ze pizza koerierdiensten e.d.
We zoeken wel een lekker menuutje uit, en laten dat brengen!

• 07 Februari 2015 - 08:28

Ingrid En Henk:

Die dansvoorstelling in de ondergaande zon klinkt zeer romantisch. En wat een prachtig huis hebben jullie. Echt vakantie dus. Jaren geleden heb je ook eens stof voor het Dietsch mee genomen, weet je nog?

Hier is het nog steeds winter, maar gelukkig schijnt de zo'n nu... Eigenlijk wel heel mooi.
    Liefs!

• 07 Februari 2015 - 10:40

Marie-José:

Hoi,
    Mooie foto's.
    De techniek staat voor niets!
    Je ziet er goed uit en al mooi gekleurd!
    Geniet ervan en tot gauw.
    Marie-José

• 07 Februari 2015 - 14:07

Huub En Paula:

Alles is goed gekomen na de moeilijke start. Jullie zullen nog veel moois zien en beleven. Ik ben benieuwd naar jouw kleding met een balinese touch. Geniet van alles om je heen.

• 07 Februari 2015 - 17:24

Antoine En Thea:

Hoi Job en Marianne,
    Fijn om te lezen dat jullie nu echt met vakantie zijn en allemaal leuke dingen doen en zien.
    Mooie foto`s en mooi huis.
    Groetjes Antoine en Thea

• 08 Maart 2015 - 09:17

Ton Boschman:

Hallo Marianne en Job,

In mei 2013 waren wij te gast in Sanur Beach hotel. Een mooi hotel,
    prachtig gelegen. Dus jullie roepen bij ons mooie herinneringen op.
    Ik hoop dat je op Bali hebt genoten.

Groet,

Ton